دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ (به انگلیسی: Digital marketing) نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و عمدتاً در اینترنت، از جمله تلفن‌های همراه و دیگر صفحات نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می‌شود. این نوع از بازاریابی تبلیغاتی است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن هم‌زمان با رشد ابزارهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچی‌ها باز کرده‌است.

شبانه‌روزی و بی‌وقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات به صورت به‌روز، باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر‌رنگ‌تر می‌شود.

درواقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل وب‌سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی موبایلی، برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند‌سازی می‌باشد.

امروزه این نوع بازاریابی تاثیرگذاری بسیار بالایی در دیده شدن کسب و کارها دارد.

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در بازاریابی سنتی رخ داده است، "ظهور بازاریابی دیجیتال" است و منجر به تجدید استراتژی‌های بازاریابی‌ شده، تا بتوانیم با این تغییر عمده در بازاریابی سنتی سازگار شویم.

از آنجایی که بازاریابی دیجیتال وابسته به فناوری‌های در حال تغییر و در حال پیشرفت است، ویژگی‌های مشابهی را باید از پیشرفت‌ها و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال انتظار داشت.

بخش‌بندی بازار : تمرکز بیشتر بر تقسیم‌بندی در بازاریابی دیجیتالی قرار گرفته است، تا بتواند بازارهای خاص را در هر دو بخش تجارت تا کسب و کار و مصرف‌کننده تا مصرف‌کننده هدف قرار دهد.

اینفلوئنسر مارکتینگ: گروه‌های مهم در جوامع مرتبط شناسایی می‌شوند و به عنوان اینفلوئنسر شناخته می‌شوند و در حال تبدیل شدن به یک مفهوم مهم در بازاریابی دیجیتال است. اینفلوئنسر شدن از طریق تبلیغات پولی، مانند تبلیغات فیسبوک، یا کمپین‌های گوگل ادوردز یا از طریق نرم‌افزار پیشرفته sCRM (مدیریت ارتباط با مشتری) مانند SAP C4C ،Microsoft Dynamics ،Sage CRM و Salesforce CRM امکان‌پذیر است. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها، در سطح کارشناسی ارشد، روی استراتژی‌های اینفلوئنسری متمرکز هستند.

انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ

انواع مختلفی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. این کانال‌ها پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدفی که متناسب با برند، محصول یا خدماتتان هستند، استفاده کنید و به اهداف بازاریابی خود نزدیک شوید.

به خاطر داشته باشید که هیچکدام ذاتاً بهتر از دیگری نیست؛ بسته به شرایط و نیازهایتان باید بدانید که از کدام کانال بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و سپس بهترین شیوه‌ها را برای رسیدن به اهدافتان اجرا کنید. بیشتر اهداف شما احتمالاً مربوط به ایجاد سرنخ، افزایش آگاهی از برند، بهبود نرخ تبدیل و در نهایت، فروش بیشتر خواهد بود. به‌علاوه شما می‌توانید ترکیبی از استراتژی‌ها را برای اهداف مختلف در نظر بگیرید و با هم ترکیب کنید.

در ادامه به هرکدام از این شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم و خواهید دید که کدام‌یک بیشترین پتانسیل را برای رفع نیازهای کسب‌وکار و مخاطبان شما دارد.

  • بازاریابی محتوا
  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  • جستجوی پولی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • محتوای حمایت شده 
  • روابط عمومی آنلاین 
  • بازاریابی درونگرا
  • افیلیت مارکتینگ
  • بازاریابی موبایلی

سوالات متداول

  • What is app development?

    App development is the process of creating software applications for mobile devices, such as smartphones and tablets, or for web browsers. It involves a wide range of activities, from planning and design to coding and testing.

  • Why should I hire a digital agency for app development?

    There are many benefits to hiring a digital agency for app development. Here are just a few: Expertise, Resources, Time savings, Cost savings.

  • How do I determine the right platform for my app - iOS, Android, or both?

    The choice depends on your target audience and business goals. If you aim for a broader user base, consider both platforms. We can guide you through this decision based on your specific requirements.

  • What role does user experience (UX) play in App Development?

    User experience is critical. A well-designed and intuitive UX enhances user satisfaction, encourages app usage, and contributes to positive reviews and ratings. We prioritize user-centric design in every stage of development.

  • How do you ensure the security of my app and user data?

    Security is a top priority. We implement industry-standard security measures, secure coding practices, and conduct thorough testing to identify and address any vulnerabilities, ensuring the protection of your app and user data.