ساخت توکن اختصاصی

ساخت توکن اختصاصی

ساخت و طراحی توکن اختصاصی چیست؟

احتمالا تاکنون متوجه افزایش روزافزون تعداد ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی شده‌اید. رمزارزهایی که وارد بازار می‌شوند، اکثر آن‌ها فاقد بلاکچین اختصاصی هستند. فکر می‌کنید دلیل این موضوع چیست؟

ساخت توکن اختصاصی و اضافه کردن آن به صرافی‌های ارز دیجیتال یکی از روش‌های کسب درآمد در بازار رمزارزها است. البته این روش مانند خرید و فروش ارز دیجیتال، استیکینگ و … روش متداول و مرسومی نیست. اما با گذشت زمان، افراد بیشتری نسبت به آن علاقه‌مند شده‌اند. همانطور که گفته شد، ساخت ارز دیجیتال طوری که بر بستر بلاکچین اختصاصی خود عرضه شود، هزینه، تخصص، وقت و منابع زیادی لازم دارد. اما راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه این است که ارز دیجیتال اختصاصی خود را بر بستر شبکه‌های بلاکچینی موجود بسازید.

قطعا تاکنون با عبارت متن‌باز بودن ارزهای دیجیتال و شبکه‌های مختلف آشنا شده‌اید. متن‌باز بودن یک برنامه به این معناست که کدهای برنامه‌نویسی آن در دسترس عموم قرار دارد. از آنجایی که اکثر ارزهای دیجیتال، رمزارزهایی منبع‌باز هستند، شما می‌توانید برای ساخت توکن از کدهای برنامه‌نویسی آن‌ها استفاده کنید.

  • ساخت توکن بر بستر کاردانو

شبکه کاردانو یکی از محبوب ترین بلاک چین های لایه یک در حوزه رمزنگاری به حساب می آید که با کمک جامعه کاربری بزرگ خود جایگاه بالایی در دنیای ارزهای دیجیتال به دست آورده است. البته کاردانو در ابتدا فقط کاربردهای اجتماعی و حاکمیتی داشت، اما کمی بعد قابلیت ایجاد و توسعه قرارداد هوشمند را به بلاک چین خود اضافه کرد. در واقع می توان گفت هارد فورک آلونزو که قراردادهای هوشمند را به این شبکه اضافه کرد، نقطه عطف مهمی در توسعه بلاک چین کاردانو است.

  • ساخت توکن بر بستر بایننس اسمارت چین

استاندارد ایجاد توکن در پلتفرم چین هوشمند Binance BEP20 است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این شبکه پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و ایجاد Dapp در ماشین مجازی اتریوم است. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی Dapp های مورد نظر خود را ایجاد کرده و توکن های BEP20 را در زنجیره هوشمند Binance پیاده سازی کنند. علاوه بر این، کارمزدهای این شبکه برای انتقال دارایی ها بسیار ناچیز است. تمامی این ویژگی ها باعث محبوبیت این توکن شده و سرویس ایجاد توکن BEP20 را در مرکز توجه کاربران قرار داده است.

  • ساخت توکن بر بستر اوالانچ

Avalanche Ecosystem یک پلت فرم بلاک چین است که اولین بار در سال 2020 توسط آوا لبز معرفی شد. Avalanche یک گزینه مقیاس پذیر برای حل مشکل شبکه های بلاک چین متراکم ارائه می دهد. به عنوان سریع ترین پلت فرم اندازه گیری شده، می تواند 6500 تراکنش در ثانیه را با نهایی سازی فرعی پردازش کند. در این مقاله مراحل ساخت توکن آواکس (AVAX) را تنها در چند مرحله ساده بررسی می کنیم.

Avalanche بر روی یک مکانیسم منحصربفرد Proof-of-Stake برای حل مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری، امنیت و عدم تمرکز کار می‌کند. مکانیسم گلوله برفی از یک تعامل زنجیره ای بین گره های اعتبارسنجی شبکه استفاده می کند. هنگامی که یک تراکنش توسط یک کاربر آغاز می شود، اعتبار سنجی ها نه تنها تراکنش را برای توافق بررسی می کنند، بلکه درخواست اعتبار سنجی را به گره های دیگر ارسال می کنند.

  • ساخت توکن بر بستر فانتوم

هدف اصلی ارز دیجیتال فانتوم ایجاد وحدت و اجماع در بین تمام نهادهای تجاری در سراسر جهان است. به این ترتیب، می‌تواند اکوسیستمی را فراهم کند که تجارت در زمان واقعی را با هزینه کم امکان‌پذیر می‌سازد. یکی از مزایا و ویژگی های ارز دیجیتال فانتوم مقیاس پذیری و سرعت بالای آن نسبت به سایر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین است. همچنین این ارز از امنیت بسیار بالاتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال برخوردار است. طرف های معامله ارز دیجیتال فانتوم این امکان را دارند که قراردادهای هوشمند را در یک محیط بسیار قابل اعتماد و مقیاس پذیر نهایی کنند. توکن FTM برای شرطی‌سازی، پرداخت هزینه‌های شبکه و حاکمیت زنجیره مورد نیاز است.

  • ساخت توکن بر بستر اتریوم

اتریوم یک زیرساخت باز مبتنی بر فناوری بلاک چین است که می‌توان برنامه‌های غیرمتمرکز را روی آن اجرا کرد. غیرمتمرکز شدن اتریوم به این معنی است که این سیستم متعلق به کسی نیست و توسط یک یا چند فرد خاص کنترل نمی شود. همه می توانند مالک این شبکه باشند و همه می توانند در کنترل آن نقش داشته باشند. به لطف ساختار توزیع شده و غیرمتمرکز اتریوم، هنگامی که یک برنامه در شبکه اتریوم اجرا می شود، نمی توان آن را متوقف کرد یا دستکاری کرد.

وب‌سایت رسمی اتریوم نیز این پروژه را اینگونه تعریف می‌کند: «اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز برای اجرای قراردادهای هوشمند است و هیچ گونه اشکال، سانسور، تقلب یا تداخل شخص ثالث برای برنامه‌های در حال اجرا در این شبکه وجود نخواهد داشت.

ساخت توکن اختصاصی توسط تیم ستایش با پانزده سال سابقه در حوزه برنامه نویسی و چهار سال سابقه تخصصی در حوزه بلاکچین و انواع طراحی سایت صرافی آنلاین پیشرو در ارائه خدمات در این زمینه می باشد 

سوالات متداول